Even geduld

Palu Palu BV icon Palu Palu BV logo Home Verkennen Over Disclaimer Mijn Account Winkelmandje Checkout KLEDING ACCESSOIRES SCHOENEN HEBBEDINGETJE DE HIGH TECH INTERIEUR HANDTASSEN & ZAKJES SKINCARE HEBBEDINGETJES KEUKEN & TAFEL BAOBAB JUWELEN KIDS OORGAATJES FOOD

Algemene voorwaarden

Ondernemingsgegevens:

PALU PALU BV

GROTE MARKT 22

8630 VEURNE

Mailadres: palu@palu.be

Telefoonnummer: + 32 468 49 89 93

Ondernemingsnummer: 0786.924.970

BTW: BE 0786.924.970

 

Artikel 1: Algemene bepalingen

De e-commerce website van PALU PALU, een BV met maatschappelijke zetel op de Grote Markt 22 te 8630 Veurne, BTW BE0786.924.970, RPR Gent-afdeling Veurne, biedt haar Klanten de mogelijkheid om de producten uit haar webwinkel online aan te kopen.

Onderhavige Algemene Voorwaarden ("Voorwaarden") zijn van toepassing op elke bestelling die geplaatst wordt door een bezoeker van deze e-commerce website (“Klant”). Bij het plaatsen van een bestelling via de webwinkel van PALU PALU moet de Klant deze Voorwaarden uitdrukkelijk aanvaarden, waarmee hij instemt met de toepasselijkheid van deze Voorwaarden, met uitsluiting van alle andere voorwaarden. Bijkomende voorwaarden van de Klant worden uitgesloten, behoudens wanneer deze voorafgaandelijk, schriftelijk en uitdrukkelijk door PALU PALU aanvaard zijn.

Opgemaakte offertes zijn 30 dagen geldig.


Artikel 2: Prijs

Alle vermelde prijzen zijn uitgedrukt in EURO, steeds inclusief BTW en alle andere verplicht door de Klant te dragen taksen of belastingen, exclusief verzend- en handlingkosten.

Indien leverings-, reservatie- of administratieve kosten worden aangerekend, wordt dit apart vermeld. Extra vracht-, leverings- of portokosten en eventuele andere kosten zijn ten laste van de Klant.

Prijzen voor levering van grotere pakketten kunnen op aanvraag verkregen worden via palu@palu.be. 

De opgave van prijs slaat uitsluitend op de artikelen zoals het woordelijk wordt omschreven. De bijhorende foto’s zijn decoratief bedoeld en kunnen elementen bevatten die niet inbegrepen zijn in de prijs.

 

Artikel 3: Aanbod

Ondanks het feit dat de online catalogus en de e-commerce website met de grootst mogelijke zorgvuldigheid worden samengesteld, is het toch mogelijk dat de aangeboden informatie onvolledig is, materiële fouten bevat, of niet up-to-date is. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden PALU PALU niet. PALU PALU is wat de juistheid en volledigheid van de aangeboden informatie slechts gehouden tot een middelenverbintenis. PALU PALU is in geen geval aansprakelijk ingeval van manifeste materiële fouten, zet- of drukfouten.

Wanneer de Klant specifieke vragen heeft over bv. maten, kleur, beschikbaarheid, leveringstermijn of leveringswijze, verzoeken wij de Klant om vooraf contact op te nemen met onze Klantendienst.

Het aanbod geldt steeds zolang de voorraad strekt en kan te allen tijde worden aangepast of ingetrokken door PALU PALU. PALU PALU kan niet aansprakelijk gesteld worden voor het niet beschikbaar zijn van een product.

Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.

PALU PALU is niet aansprakelijk voor het verlies van accessoires, zoals zijnde strikjes, strassteentjes, pompons, … die zich op de kledij, schoenen, kousen en broekkousen bevinden door het dragen of wassen van desbetreffende artikelen door de Klant. Klachten hieromtrent worden steeds doorgegeven aan de leverancier maar gelden niet als grond van enige tegemoetkoming vanwege PALU PALU.

 

Artikel 4: Online aankopen

-     Zodra de Klant het gewenste product heeft gevonden, kan hij deze zonder enige verplichtingen toevoegen aan zijn winkelwagen door te klikken op de knop “Toevoegen aan mandje”.

-     De Klant kan de inhoud van uw winkelwagen op elk ogenblik bekijken door te klikken op de het winkelwagen icoontje rechts bovenaan op de webwinkel.

-     De Klant kan producten uit zijn winkelwagen schrappen door te klikken op de knop “verwijderen” (vuilbak icoontje die te zien is naast de prijs).

-     De Klant kan de producten in zijn winkelmandje aankopen door op “Volgende” te drukken. 

-     Daarna kan de Klant ofwel account aanmaken door zijn gegevens te registreren of direct aanmelden, indien er eerder al een account werd aangemaakt. Bij beide opties zal er gevraagd worden om de gegevens van de Klant correct in te vullen.

-     Verplichte velden zijn aangeduid met een *.

-     De gegevens van de Klant worden gecodeerd vooraleer ze verzonden worden om de privacy en veiligheid van de Klant te garanderen.

-     De Klant kan de optie kiezen om de aankopen te laten verzenden of te komen ophalen in de winkel.

-     Nadat de Klant zijn gegevens heeft ingevuld kan deze op de knop “Volgende” klikken om de bestelprocedure te beëindigen.

-     De Klant kan de procedure op elk ogenblik stopzetten door het browservenster af te sluiten.

-     De betaling moet steeds vooraf aan de levering gebeuren via de online shop.


De Klant heeft de keuze tussen de volgende betaalwijzen:

-        Debetkaart Bancontact of Maestro

-        Kredietkaart Visa of Mastercard

-        KBC/CBC betaalknop

-        Belfius betaalknop

-        ING betaalknop

-        Apple Pay

-        Google Pay

-        iDEAL


PALU PALU is gerechtigd een bestelling te weigeren ingevolge een ernstige tekortkoming van de Klant met betrekking tot bestellingen waarbij de Klant betrokken is.

 

Artikel 5: Levering en uitvoering van de overeenkomst

Artikelen besteld via deze webwinkel worden geleverd in België, Europa en de rest van de wereld.

PALU PALU tracht binnen de 2-3 werkdagen na ontvangst van de volledige som van de gekochte artikelen (indien voorradig) verzendklaar te maken. De pakketten worden onverzekerd verstuurd via Bpost, op risico van de Klant en volgens de geldende levertermijnen. Deze termijnen zijn niet bindend. Geen enkele vertraging kan aanleiding geven tot het verbreken van de koop of het betalen van een schadevergoeding aan de Klant.

Bestellingen worden niet verwerkt in het weekend en op feestdagen, ook geen leveringen op zaterdag.

De klant zorgt ervoor dat het leveringsadres correct geschreven is en dat er steeds iemand beschikbaar is om het bestelde pakketje te ontvangen op het leveringsadres (handtekening is nodig bij levering).

PALU PALU is niet verantwoordelijk voor verlies of schade aan goederen éénmaal dat ze afgeleverd zijn volgens de geijkte procedure.

Een bruikbaar leveringsadres is een adres waar iemand aanwezig is voor de aftekening, bij ontvangst van de bestelling (niet nodig voor bestellingen die in de brievenbus kunnen, in Nederland en België) en is ten zeerste aangeraden. Indien het adres niet correct is en het pakket retour komt, dient de Klant de nieuwe transportkosten te betalen.

De levering gebeurt door Bpost.

Voorziene leveringstermijn & transportkosten per bestemming voor artikelen besteld via deze webwinkel:

-     Ophalen in ter plaatse in PALU PALU winkel: 

o   onmiddellijk beschikbaar

o   GRATIS


-     STANDAARD thuisbezorging – tot 5kg (prijzen vanaf 5kg beschikbaar op aanvraag)

o   BELGIE:


o   NEDERLAND, LUXEMBURG & FRANKRIJK:


o   WERELD: op aanvraag

 

Bovenstaande leveringstermijnen worden nagestreefd maar zijn onder voorbehoud.  Tenzij anders overeengekomen of uitdrukkelijk anders bepaald, worden de goederen aan de woonplaats van de Klant geleverd binnen 30 dagen na ontvangst van de bestelling.

Elke zichtbare beschadiging en/of kwalitatieve tekortkoming van een artikel of andere tekortkoming bij de levering, moeten door de Klant onverwijld worden gemeld aan palu@palu.be binnen de 2 dagen.

Het risico wegens verlies of beschadiging gaat over op de Klant vanaf hij (of een door hem aangewezen derde partij, die niet de vervoerder is) de goederen fysiek in bezit heeft gekregen. Het risico gaat echter al over op de Klant bij levering aan de vervoerder, als de vervoerder van de Klant de opdracht heeft gekregen de goederen te vervoeren en deze keuze niet door PALU PALU was geboden. 


Artikel 6: Eigendomsvoorbehoud

De geleverde artikelen blijven tot op het moment van gehele betaling door de Klant, de exclusieve eigendom van PALU PALU.

De Klant verbindt er zich toe zo nodig derden op het eigendomsvoorbehoud van PALU PALU te wijzen, bv. aan eenieder die op de nog niet geheel betaalde artikelen beslag zou komen leggen.

 

Artikel 7: Herroepingsrecht

De bepalingen van dit artikel gelden enkel voor Klanten die in hun hoedanigheid van consument artikelen online aankopen bij palupalu.be. De Klant heeft het recht om binnen een termijn van 14 kalenderdagen, tenzij anders bepaald, zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen.

De herroepingstermijn verstrijkt 14 kalenderdagen na de dag waarop de Klant of een door de Klant aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het (laatste) goed fysiek in bezit krijgt.";

 Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet de Klant PALU PALU, Grote Markt 22, 8630 Veurne, +32 468 49.89.93, palu@palu.be via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen van zijn beslissing de overeenkomst te herroepen. De Klant kan hiervoor gebruikmaken van het bijgevoegde modelformulier voor herroeping, maar is hiertoe niet verplicht.

Om de herroepingstermijn na te leven moet de Klant zijn mededeling betreffende zijn uitoefening van het herroepingsrecht verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

De Klant moet de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 kalenderdagen na de dag waarop hij zijn beslissing om de overeenkomst te herroepen aan PALU PALU heeft meegedeeld, terugzenden of overhandigen aan PALU PALU, Grote Markt 22, 8630 Veurne. De Klant is op tijd als hij de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 kalenderdagen is verstreken.

De directe kosten van het ter