Even geduld

Palu Palu BV icon Palu Palu BV logo Home Verkennen Over Disclaimer Mijn Account Winkelmandje Checkout KLEDING ACCESSOIRES SCHOENEN HEBBEDINGETJE DE HIGH TECH INTERIEUR HANDTASSEN & ZAKJES SKINCARE HEBBEDINGETJES KEUKEN & TAFEL BAOBAB JUWELEN KIDS OORGAATJES FOOD

Algemene voorwaarden

Ondernemingsgegevens:

PALU PALU BV

GROTE MARKT 22

8630 VEURNE

Mailadres: palu@palu.be

Telefoonnummer: + 32 468 49 89 93

Ondernemingsnummer: 0786.924.970

BTW: BE 0786.924.970

 

Artikel 1: Algemene bepalingen

De e-commerce website van PALU PALU, een BV met maatschappelijke zetel op de Grote Markt 22 te 8630 Veurne, BTW BE0786.924.970, RPR Gent-afdeling Veurne, biedt haar Klanten de mogelijkheid om de producten uit haar webwinkel online aan te kopen.

Onderhavige Algemene Voorwaarden ("Voorwaarden") zijn van toepassing op elke bestelling die geplaatst wordt door een bezoeker van deze e-commerce website (“Klant”). Bij het plaatsen van een bestelling via de webwinkel van PALU PALU moet de Klant deze Voorwaarden uitdrukkelijk aanvaarden, waarmee hij instemt met de toepasselijkheid van deze Voorwaarden, met uitsluiting van alle andere voorwaarden. Bijkomende voorwaarden van de Klant worden uitgesloten, behoudens wanneer deze voorafgaandelijk, schriftelijk en uitdrukkelijk door PALU PALU aanvaard zijn.

Opgemaakte offertes zijn 30 dagen geldig.


Artikel 2: Prijs

Alle vermelde prijzen zijn uitgedrukt in EURO, steeds inclusief BTW en alle andere verplicht door de Klant te dragen taksen of belastingen, exclusief verzend- en handlingkosten.

Indien leverings-, reservatie- of administratieve kosten worden aangerekend, wordt dit apart vermeld. Extra vracht-, leverings- of portokosten en eventuele andere kosten zijn ten laste van de Klant.

Prijzen voor levering van grotere pakketten kunnen op aanvraag verkregen worden via palu@palu.be. 

De opgave van prijs slaat uitsluitend op de artikelen zoals het woordelijk wordt omschreven. De bijhorende foto’s zijn decoratief bedoeld en kunnen elementen bevatten die niet inbegrepen zijn in de prijs.

 

Artikel 3: Aanbod

Ondanks het feit dat de online catalogus en de e-commerce website met de grootst mogelijke zorgvuldigheid worden samengesteld, is het toch mogelijk dat de aangeboden informatie onvolledig is, materiële fouten bevat, of niet up-to-date is. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden PALU PALU niet. PALU PALU is wat de juistheid en volledigheid van de aangeboden informatie slechts gehouden tot een middelenverbintenis. PALU PALU is in geen geval aansprakelijk ingeval van manifeste materiële fouten, zet- of drukfouten.

Wanneer de Klant specifieke vragen heeft over bv. maten, kleur, beschikbaarheid, leveringstermijn of leveringswijze, verzoeken wij de Klant om vooraf contact op te nemen met onze Klantendienst.

Het aanbod geldt steeds zolang de voorraad strekt en kan te allen tijde worden aangepast of ingetrokken door PALU PALU. PALU PALU kan niet aansprakelijk gesteld worden voor het niet beschikbaar zijn van een product.

Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.

PALU PALU is niet aansprakelijk voor het verlies van accessoires, zoals zijnde strikjes, strassteentjes, pompons, … die zich op de kledij, schoenen, kousen en broekkousen bevinden door het dragen of wassen van desbetreffende artikelen door de Klant. Klachten hieromtrent worden steeds doorgegeven aan de leverancier maar gelden niet als grond van enige tegemoetkoming vanwege PALU PALU.

 

Artikel 4: Online aankopen

-     Zodra de Klant het gewenste product heeft gevonden, kan hij deze zonder enige verplichtingen toevoegen aan zijn winkelwagen door te klikken op de knop “Toevoegen aan mandje”.

-     De Klant kan de inhoud van uw winkelwagen op elk ogenblik bekijken door te klikken op de het winkelwagen icoontje rechts bovenaan op de webwinkel.

-     De Klant kan producten uit zijn winkelwagen schrappen door te klikken op de knop “verwijderen” (vuilbak icoontje die te zien is naast de prijs).

-     De Klant kan de producten in zijn winkelmandje aankopen door op “Volgende” te drukken. 

-     Daarna kan de Klant ofwel account aanmaken door zijn gegevens te registreren of direct aanmelden, indien er eerder al een account werd aangemaakt. Bij beide opties zal er gevraagd worden om de gegevens van de Klant correct in te vullen.

-     Verplichte velden zijn aangeduid met een *.

-     De gegevens van de Klant worden gecodeerd vooraleer ze verzonden worden om de privacy en veiligheid van de Klant te garanderen.

-     De Klant kan de optie kiezen om de aankopen te laten verzenden of te komen ophalen in de winkel.

-     Nadat de Klant zijn gegevens heeft ingevuld kan deze op de knop “Volgende” klikken om de bestelprocedure te beëindigen.

-     De Klant kan de procedure op elk ogenblik stopzetten door het browservenster af te sluiten.

-     De betaling moet steeds vooraf aan de levering gebeuren via de online shop.


De Klant heeft de keuze tussen de volgende betaalwijzen:

-        Debetkaart Bancontact of Maestro

-        Kredietkaart Visa of Mastercard

-        KBC/CBC betaalknop

-        Belfius betaalknop

-        ING betaalknop

-        Apple Pay

-        Google Pay

-        iDEAL


PALU PALU is gerechtigd een bestelling te weigeren ingevolge een ernstige tekortkoming van de Klant met betrekking tot bestellingen waarbij de Klant betrokken is.

 

Artikel 5: Levering en uitvoering van de overeenkomst

Artikelen besteld via deze webwinkel worden geleverd in België, Europa en de rest van de wereld.

PALU PALU tracht binnen de 2-3 werkdagen na ontvangst van de volledige som van de gekochte artikelen (indien voorradig) verzendklaar te maken. De pakketten worden onverzekerd verstuurd via Bpost, op risico van de Klant en volgens de geldende levertermijnen. Deze termijnen zijn niet bindend. Geen enkele vertraging kan aanleiding geven tot het verbreken van de koop of het betalen van een schadevergoeding aan de Klant.

Bestellingen worden niet verwerkt in het weekend en op feestdagen, ook geen leveringen op zaterdag.

De klant zorgt ervoor dat het leveringsadres correct geschreven is en dat er steeds iemand beschikbaar is om het bestelde pakketje te ontvangen op het leveringsadres (handtekening is nodig bij levering).

PALU PALU is niet verantwoordelijk voor verlies of schade aan goederen éénmaal dat ze afgeleverd zijn volgens de geijkte procedure.

Een bruikbaar leveringsadres is een adres waar iemand aanwezig is voor de aftekening, bij ontvangst van de bestelling (niet nodig voor bestellingen die in de brievenbus kunnen, in Nederland en België) en is ten zeerste aangeraden. Indien het adres niet correct is en het pakket retour komt, dient de Klant de nieuwe transportkosten te betalen.

De levering gebeurt door Bpost.

Voorziene leveringstermijn & transportkosten per bestemming voor artikelen besteld via deze webwinkel:

-     Ophalen in ter plaatse in PALU PALU winkel: 

o   onmiddellijk beschikbaar

o   GRATIS


-     STANDAARD thuisbezorging – tot 5kg (prijzen vanaf 5kg beschikbaar op aanvraag)

o   BELGIE:


o   NEDERLAND, LUXEMBURG & FRANKRIJK:


o   WERELD: op aanvraag

 

Bovenstaande leveringstermijnen worden nagestreefd maar zijn onder voorbehoud.  Tenzij anders overeengekomen of uitdrukkelijk anders bepaald, worden de goederen aan de woonplaats van de Klant geleverd binnen 30 dagen na ontvangst van de bestelling.

Elke zichtbare beschadiging en/of kwalitatieve tekortkoming van een artikel of andere tekortkoming bij de levering, moeten door de Klant onverwijld worden gemeld aan palu@palu.be binnen de 2 dagen.

Het risico wegens verlies of beschadiging gaat over op de Klant vanaf hij (of een door hem aangewezen derde partij, die niet de vervoerder is) de goederen fysiek in bezit heeft gekregen. Het risico gaat echter al over op de Klant bij levering aan de vervoerder, als de vervoerder van de Klant de opdracht heeft gekregen de goederen te vervoeren en deze keuze niet door PALU PALU was geboden. 


Artikel 6: Eigendomsvoorbehoud

De geleverde artikelen blijven tot op het moment van gehele betaling door de Klant, de exclusieve eigendom van PALU PALU.

De Klant verbindt er zich toe zo nodig derden op het eigendomsvoorbehoud van PALU PALU te wijzen, bv. aan eenieder die op de nog niet geheel betaalde artikelen beslag zou komen leggen.

 

Artikel 7: Herroepingsrecht

De bepalingen van dit artikel gelden enkel voor Klanten die in hun hoedanigheid van consument artikelen online aankopen bij palupalu.be. De Klant heeft het recht om binnen een termijn van 14 kalenderdagen, tenzij anders bepaald, zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen.

De herroepingstermijn verstrijkt 14 kalenderdagen na de dag waarop de Klant of een door de Klant aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het (laatste) goed fysiek in bezit krijgt.";

 Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet de Klant PALU PALU, Grote Markt 22, 8630 Veurne, +32 468 49.89.93, palu@palu.be via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen van zijn beslissing de overeenkomst te herroepen. De Klant kan hiervoor gebruikmaken van het bijgevoegde modelformulier voor herroeping, maar is hiertoe niet verplicht.

Om de herroepingstermijn na te leven moet de Klant zijn mededeling betreffende zijn uitoefening van het herroepingsrecht verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

De Klant moet de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 kalenderdagen na de dag waarop hij zijn beslissing om de overeenkomst te herroepen aan PALU PALU heeft meegedeeld, terugzenden of overhandigen aan PALU PALU, Grote Markt 22, 8630 Veurne. De Klant is op tijd als hij de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 kalenderdagen is verstreken.

De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor rekening van de Klant.

De Klant wordt verzocht de artikelen terug te sturen in hun oorspronkelijke staat en verpakking, met alle erbij geleverde accessoires, labels en etiketten en gebruiksaanwijzingen.

Indien het teruggestuurde product op een of andere manier in waarde verminderd is, behoudt PALU PALU zich het recht voor om de Klant aansprakelijk te stellen en schadevergoeding te eisen voor elke waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen door de Klant dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Alle teruggestuurde artikelen worden aandachtig onderzocht. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het artikel slechts mag inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen. Teruggestuurde artikelen mogen gepast worden, maar mogen niet gebruikt zijn. Wanneer een artikel een waardevermindering is ondergaan door het gebruik van de Klant zal dit ten laste van de Klant in rekening worden gebracht.

­Indien de Klant de overeenkomst herroept, zal PALU PALU alle tot op dat moment van de Klant ontvangen betalingen, inclusief de standaard leveringskosten, aan de Klant terugbetalen binnen maximum 14 kalenderdagen nadat PALU PALU op de hoogte is gesteld van de beslissing van de Klant om de overeenkomst te herroepen. Bij verkoopovereenkomsten kan PALU PALU wachten met de terugbetaling totdat hij alle goederen heeft teruggekregen, of totdat de Klant heeft aangetoond dat hij de goederen heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerst valt.

Eventuele extra kosten ten gevolge van de keuze van de Klant voor een andere wijze van levering dan de door PALU PALU geboden goedkoopste standaard levering worden niet terugbetaald.

PALU PALU betaalt de Klant terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee de Klant de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij de Klant uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen de Klant voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.


Artikel 8: Garantie

Krachtens de wet van 21 september 2004 betreffende de bescherming van de consumenten bij verkoop van consumptiegoederen heeft de consument wettelijke rechten. Deze wettelijke garantie geldt vanaf de datum van levering aan de eerste eigenaar. Elke commerciële garantie laat deze rechten onverminderd.

Om een beroep te doen op de garantie, moet de Klant een aankoopbewijs kunnen voorleggen. Klanten wordt aangeraden om de oorspronkelijke verpakking van de goederen te bewaren.

Voor artikelen die online werden aangekocht en bij de Klant thuis zijn afgeleverd, dient de Klant contact op te nemen met PALU PALU (palu@palu.be) en het artikel op zijn kosten terug te bezorgen aan PALU PALU, Grote Markt 22, 8630 Veurne

Indien het pakket beschadigd is toegekomen dient de Klant dit binnen de 2 dagen te melden via palu@palu.be, met bijgevoegde foto’s.

De (commerciële en/of wettelijke) garantie is nooit van toepassing op defecten die ontstaan ten gevolge van ongelukken, verwaarlozing, valpartijen, gebruik van het artikel in strijd met doel waarvoor het ontworpen werd, het niet naleven van de gebruiksinstructies of handleiding, aanpassingen of wijzigingen aan het artikel, hardhandig gebruik, slecht onderhoud, of elk ander abnormaal of incorrect gebruik.

Defecten die zich manifesteren na een periode van 14 dagen volgend op datum van aankoop, desgevallend levering, worden geacht geen verborgen gebreken te zijn, behoudens tegenbewijs door de Klant.

 

Artikel 8: Klantendienst

De Klantendienst van PALU PALU is bereikbaar, via e-mail op palu@palu.be Eventuele klachten kunnen hieraan gericht worden. 

 

Artikel 9: Overmacht

Palu Palu kan nooit aansprakelijk gesteld worden voor de gedeeltelijke of volledige niet-nakoming van haar verbintenissen als gevolg van overmacht. Overmacht kan zijn (maar blijft niet beperkt tot deze opsomming): brand, storm of noodweer, overstroming, oorlog, aanslagen, stakingen, lock-out, onderbrekingen van de postdiensten en/of van communicatiemiddelen, enz.


Artikel 10: Sancties voor niet-betaling

Onverminderd de uitoefening van andere rechten waarover PALU PALU beschikt, is de Klant ingeval van niet- of laattijdige betaling vanaf de datum van de wanprestatie van rechtswege en zonder aanmaning een intrest van 10% per jaar verschuldigd op het niet-betaalde bedrag. Bovendien is de Klant van rechtswege en zonder aanmaning een forfaitaire schadeloosstelling verschuldigd van 10% op het betrokken bedrag, met een minimum van 25 euro per factuur.

Onverminderd het voorgaande behoudt PALU PALU zich het recht voor de niet (volledig) betaalde artikelen terug te nemen.

 

Artikel 11: Privacy

De verantwoordelijke voor de verwerking, PALU PALU verbindt zich ertoe alle nodige maatregelen te nemen om ervoor te zorgen dat de verwerking van persoonsgegevens plaatsvindt in overeenstemming met de wet van 30 juli 2018 betreffende de bescherming van natuurlijke personen met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens (hierna de "Wet") en de Verordening (EU) 2016/6 79 van het Europees Parlement en de Raad van 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens en tot intrekking van Richtlijn 95/46/EG.

Palu Palu verwijst, voor meer informatie omtrent haar Privacy beleid naar deze link: palupalu.be/nl/privacy

De Klant is zelf verantwoordelijk voor het vertrouwelijk houden van zijn logingegevens en het gebruik van zijn paswoord. Uw paswoord wordt gecodeerd opgeslagen, PALU PALU heeft dus geen toegang tot uw paswoord.


Artikel 12: Gebruik van cookies

Door gebruik te maken van onze website, gaat de Klant akkoord met gebruik van cookies.

Deze website maakt gebruik van cookies om gebruikers (de Klant) van de site te onderscheiden. Dit maakt het mogelijk om de gebruikers (de Klant) een betere surfervaring en een verbetering van de Site en de inhoud ervan te bieden. De doelstellingen en methodes van cookies, en overzicht van alle cookies die deze website toepast en op het apparaat van de Klant plaats, verwijst PALU PALU naar haar Privacy & Cookie beleid:  palupalu.be/nl/privacy

 

Artikel 13: Aantasting geldigheid - niet-verzaking

Indien een bepaling van deze Voorwaarden ongeldig, onwettig of nietig wordt verklaard, zal dit op geen enkele wijze de geldigheid, de wettigheid en de toepasbaarheid van de andere bepalingen aantasten.

Het nalaten op gelijk welk moment door PALU PALU om één van de in deze Voorwaarden opgesomde rechten af te dwingen, of gelijk welk recht hiervan uit te oefenen, zal nooit gezien worden als een verzaking aan zulke bepaling en zal nooit de geldigheid van deze rechten aantasten.

 

Artikel 14: Wijziging voorwaarden

Deze Voorwaarden worden aangevuld door andere voorwaarden waar expliciet naar verwezen wordt, en de algemene verkoopsvoorwaarden van PALU PALU. Ingeval van tegenstrijdigheid, primeren onderhavige Voorwaarden.


Artikel 15: Bewijs

De Klant aanvaardt dat elektronische communicaties en back-ups als bewijsvoering kunnen dienen.

 

Artikel 16: Eigendomsrechten en copyright

De Klant moet alle intellectuele en industriële eigendomsrechten die rusten op de door PALU PALU verstrekte informatie, verstrekte foto’s, verstrekte artikelen respecteren. Niets van deze website mag opgeslagen, gebruikt of gelinkt worden zonder schriftelijk toestemming van PALU PALU.

Artikel 16: BE-Commerce

Naast de interne klachtenprocedure van de webwinkel, kan de Klant steeds terecht bij het Europese ODRplatform: http://ec.europa.eu/consumers/odr

 

Artikel 17: Toepasselijk recht – Geschillen

Alle geschillen verbonden met of ontstaan uit (het gebruik van) de website zullen exclusief onderworpen zijn aan de Belgische wetgeving. De Belgische rechtbanken hebben de exclusieve bevoegdheid om in deze geschillen op te treden. Het gebruik van deze website is niet toegelaten in de landen waar het geheel van de onderhavige bepalingen, met inbegrip van deze paragraaf, niet van toepassing is. Een gedrukte versie van deze Algemene Gebruiksvoorwaarden en van iedere onder elektronische vorm afgeleverde waarschuwing, zal aanvaard worden in iedere gerechtelijke of administratieve procedure die voortvloeit uit of verband houdt met deze Algemene Gebruiksvoorwaarden, op dezelfde wijze en onder dezelfde voorwaarden als andere documenten en commerciële registers die werden aangemaakt en bewaard in gedrukte vorm. Alle rechten die niet uitdrukkelijk worden afgestaan in dit document, zijn voorbehouden.

 


 

Bijlage 1: formulier voor herroeping

 

Beste Klant, dit formulier moet u alleen invullen en terugzenden als u de overeenkomst wilt herroepen.


Aan PALU PALU, Grote Markt 22, 8630 Veurne, palu@palu.be

 

 

Ik/Wij (*) deel/delen (*) u hierbij mede dat ik/wij (*) onze overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende goederen/levering van de volgende dienst (*) herroep/herroepen (*):

 

 

Besteld op (*)/Ontvangen op (*):

 

 ________________________________

 

 

Naam/Namen consument(en) :

 

________________________________

 

 

Adres consument(en) :

 

________________________________

________________________________

________________________________

 

 

Handtekening van consument(en):

 

 

 

________________________________

 

 

Datum :

________________________________

 

 

(*) Doorhalen wat niet van toepassing is.

 

 

Grote Markt 228630 - Veurnepalu@palu.bePalu Palu BV+32 468 49 89 93BE 0786.924.970 - Ondernemingsnummer: 0786924970www.palupalu.be